Några svenskar här?

Jag har förhandsbeställt min, men den lär väl inte komma än på ett tag. Såg att det fanns en Facebookgrupp, men kul att få lite koll på er andra här också.

1 Like

He’s
Jag hat beställt en X1cc och väntar på leverans. Förhoppningsvis i slutet av november.

1 Like

Hej!
Jag fick min X1cc i slutet på Augusti och är nog ett av dom bästa köp jag gjort! Har gjort av med 15+ spolar och den fortsätter skriva ut med fantastiskt resultat och har fortfarande inte stött på några större problem.

Japp. Jag har beställt och väntar på leverans.

1 Like

Japp! X1C på väg. Tror min lämnade lagret idag. I am excite! :smiley:

1 Like

Vad roligt att höra! Jag vågade aldrig hänga på kickstartern, vilket jag verkligen ångrar nu. Så taggad, men det är bara att vänta fint. :slight_smile:

Yes, not ordered yet. Living in Hjo. Still reading the reviews but will probably order very soon.

japp,fick min för några veckor sedan. Nu väntar jag bara på att dom ska få in AMS i lager igen

Fick min i tisdags X1-CC Förbeställning ingen KS. Fick den icke moddade aux fläkten :worried:
Men f.ö sjukt nöjd så här långt.

När beställde du då?

Beställde 12 augusti

Samma här, ingen moddad aux fläkt i den jag fick för drygt 1.5 vecka sen. Skrev ut fantastiskt bra och hade inga problem att skriva en komplicerad modell i silk pla, något som nästan var omöjligt i min prusa
Tyvärr fick jag något glapp i kabeln till bädden så temperaturen kunde inte avläsas längre. Ska få en ny bädd skickad till mig i veckan

Tjena Forumkamrater,
Bor längst oppe i Sveriges klyka, Piteå :slight_smile:
Jättekul att ha forumvänner från the Hood här!

Beställde min X1 CC för några timmar sen - den har fortfarande inte dykt upp! :face_with_peeking_eye:

Men ja ska passa på å fråga er, kan man börja utan pms-enheten å bara köra den som Standalone X1 C?
Följer singel spolhållaren o grejjerna me för att koppla upp den så tills vidare?

Simma lugnt,
/Silverbullit

Kanske redan har hunnit få din men iaf svaret är ja på båda.

Tjena, jag tänkte beställa en p1p men undrar om ni åkte på tullavgift när ni beställde direkt från Bambulabs? Ganska stor skillnad i pris mot de som går att beställa från Sverige

Inser att detta är lite off topic :grinning:

inga extra tullavgifter eller extra moms om du beställer inom europa … ( de skeppar från Tyskland ) Jag fick min X1C i förra veckan… ( skriver ABS och vill börja prova köra nylon… )

Tack så mycket för svaret, då blir det nog en beställning inom kort.

Nu har jag beställt en P1P, ska testa lite och eventuellt blir det en AMS sen. Har ni några tips på uppgraderingar eller saker som borde skrivas ut? Jag beställde med en Bambu Textured PEI-plate vet inte om det var klokt eller ej :smiley:

jag kör PLA jättemycket på PEI plattan, utskriften sitter när man skriver ut och lossnar när man tar ut plattan… kanon… använder cool plate med gluestick för PETG och PETG-CF, alltså det finns ju 100 saker att skriva ut till skrivaren… :smiley: jag har skitdålig uppfattning om det finns nåt extraordinärt till P1Pn… hur har det gått har du beställt nån skrivare? ( alltså AMSen är ju så vansinningt rolig för det går ju av bara farten… markera färger och kör… )

Ja det blir ett antal utskrifter dagligen, först färdiga för att lära mig skrivaren men nu har jag börjat designa eget som jag skriver ut, underbar lärprocess!

Jag har inte beställt AMS ännu men tänkte göra det som en julklapp till mig själv :smiley:

Vad gör ni för underhåll på er skrivare? Smörjer ni in några delar med något fett för att den ska hålla eller har ni några tips?