Nederlandse gebruikers

Hallo,

Zijn er op dit forum Nederlandstalige gebruikers van Bambu Lab te vinden? Ik hoor graag van je via een reply op dit bericht.

Groetjes,
Gwenda

2 Likes

Hoi Hoi Eindhoven groet je!

1 Like

Hoi!
Leuk dat je een reactie achter laat. Hoe lang ben je al met 3d printen bezig?

Groetjes
Gwenda

1 Like

Hoi,

Ik ben nu een 6 weken bezig. Begonnen met een ender 3 S1 Pro. Deze na 2 weken teruggestuurd en een QIDI X smart gekocht wat een heel leuke printer is. Na 3 weken heb ik de QIDI aan mijn zoon gegeven en ben nu aan het spelen met mijn BL X1C met AMS en heb er veel plezier mee. Ben naast het printen ook een beetje met Tinkerkat aan het spelen en jij?

Hoi,
ik heb mijn zoontje vorig jaar een 3d printertje van, ik meen €100 gegeven wat te koop stond bij bol.com. Je kunt met dat printertje voorwerpen printen van 10 bij 10 cm. Dat printertje had niet veel mogelijkheden. Echter we hebben er nog steeds veel lol mee. Vervolgens een Anet A8plus printer gekocht. Daarmee hadden we minder geluk. het laden van materiaal was een heidens karwij. De helft van de tijd kwam het materiaal op een andere plek de extruder uit dan waar het eruit moest komen. Vorige week kwam de Bambu Lab X1 Carbon in huis, met AMS. Ik ben een beetje aan het experimenteren met allerlei instellingen in BambuStudio en ik heb wat ideeën liggen, die ik zou willen printen. Ik heb nog niet bedacht waarmee ik dat ga uitwerken. Ik vindt de BL een top apparaat. Ik heb al veel geprint en heb een lijstje met zon 10 dingen erop die ik graag wil printen.

Ik ga Tinkerkat eens bekijken. Ik zoek nog een 3D ontwerp programma.

Groetjes
Gwenda

Baarn hier. 8 jaar bezig met 3D printen en 3D design. Daarnaast nog een 90W CO2 lasercutter (zelf ontworpen en gebouwd) en veel bezig met electronica.

Hoi Michael,

Leuk je hier te treffen. Ik lees dat je al wat langer met 3D printen bezig bent. Hoe is jouw ervaring met Bambu Lab?

Groetjes,
Gwenda

Hoge kwaliteit prints in minder tijd met minder gedoe. Op wat kleine issues na erg tevreden met de X1C.

Hallo uit zuid Limburg (Landgraaf)

1 Like

Yup, Hier ook een. Zuid Holland.

1 Like

Hier Edwin. Een Nederlander in Noorwegen. Ik heb een probleem. Ik heb sinds 4 weken een bambulab x1 carbon met ams. En heb er al veel prints uitgehaald. Maar de laatste tijd, gat een vooral hoog objekt los en dan gaat de print mis. Ik gebruik coolplate en lijm. Iemand tips?

1 Like

Welkom allemaal, ik kom ook uit zuid-holland. Leuk jullie hier te treffen.

Ik ben van de coolplate af gestapt naar te textured pei plate gegaan. De prints gaan hier gemakkelijker vanaf. Gebruik van de pei plate heeft wel als gevolg dat de print niet meer glad is aan de onderkant / het vlak wat op de plate ligt.

Hoi,

Je kan ook 3DLAC gebruiken of de vloeibare lijm. Werken beide prima maar dan moet je het wel regelmatig vernieuwen (dus niet een keer spuiten en 10x printen)

De plaat een keer afwassen met een handzeepsopje helpt ook.

1 Like

Hoi,

Snap even niet wat je bedoeld met “glad” Pei plaat is aan beide zijden ruw. Ook voor de Peiplaat geldt dat na verloop van tijd de hechting minder wordt. Plaat afwassen met sopje warm handzeep doet dan wonderen :slight_smile:

ik bedoel dat de PEI plate een ruw oppervlak heeft. Als je een gladde print wil, is de PEI plate geen goede keuze. De ervaring dat de hechting minder wordt heb ik ook. Schoonmaken lost het op. Ik gebruik 3DLAC. De glue sticks vind ik minder fijn omdat de glue niet evenredig verdeeld over de plaat. Ook voor de cool plate geldt dat je hij af en toe moet worden schoongemaakt.

:+1:

Hartstikke goed!

Happy printing!

1 Like

hoi ik ben leo en sinds gister de x1 carbon . top apparaat .

Welkom.

Helaas (nog) geen eigen Nederlandstalige groep hier.

Groningen hier. Print al een aantal jaren. X1C sinds sep 2023.