DSS - Den Svenska Slasken

Jag har ägnat 2 timmar av kvällen med att sanera ena AMS:en från silica kulor.

Ett tipps från coachen, om ni känner er obekväma att skruva isär AMS:en i beståndsdelar, skippa lösa Silva kulor i behållarna i AMS:en. Håll er i så fall till påsar med silica👌

Nej det är min erfarenhet med. Tror dock att om man är stor kreatör så kan det bidra. Lite som att det finns en tröskel att komma över innan det bidrar

Oj! Hur gick det till? Behållare som öppnade sig eller mänskliga faktorn?

Ser ut som att jag får min P1S imorgon. Leverans till dörren så någon måste vara hemma. Ska man ta ut ATF så någon är jag kanske :thinking:

1 Like

Jag har börjat köra med lasergravering i trä, och det luktar bränt i hela garderoben nu.

Locket till en av behållarna var inte helt stängt/gick upp under transport :roll_eyes:

Printa lite wood-pla också så täcker du in alla dofterna av en träslöjd!

Snart helg! Vad har nui för planer?

Det är jag med sugen på. Vilken maskin började du med?

Hoppas på lite vindstilla så kanske jag får med mig ungen ut och “kasta plast i skogen” som vi säger, alltså spela discgolf.

Det är en 5.5w diodlaser. Vevor l4040.

Jag fick en idé för några dagar sedan, efter jag sett ett inlägg på Facebook och började skissa lite i CAD.

Sökte på MW och såg att det var ett skralt utbud på denna idé.

Idag så laddade jag upp modellen och gör sedan en ny sökning, för att se om min modell dyker upp och nu finns det plötsligt 6 modeller att välja på :roll_eyes:

Den modellen som gått bäst under de 5 dagar den legat uppe har nästan 800 nerladdningar, 840 fulla och 46 Boost. I mitt tycke är denna modell den som har sämst design, men kreatören är en YouTubeer, så det har ju säkert påverkat populariteten.

Har tåget gått? Eller kan man hoppas på att få en del av kakan?

Kul! Längesen jag gjorde det! Saknar det!

Länk till din modell? Förstår inte hur man tar sig vidare till makerworld sidan här xD Hamnar bara på din forum profil

Ibland skulle jag vilja ta några veckors semester från allt, inklusive familj, så man fick egentid på riktigt! :grimacing: :laughing: Kunna sitta och köra kurser på heltid, spela lite då o då, printa under tiden etc etc :upside_down_face:

1 Like

Här är en länk till modellen:

Jag är lite nyfiken på denna Kickstarter: https:// Soldr.pro Borde kunna gå att göra nåt liknande själv antar jag…

Känner igen det där, men istället haft design där någon sedan gjort det något bättre och då emigrerade folk dit istället. Svårt att boosta sin popularitet bland uppladdningar, får vänta på nästa istället…

Hepp. Det blev ingen P1S idag. Riktigt tråkigt :weary:
Beställde den ihop med några rullar och lite andra tillbehör som jag fick boka leverans för och valde hemleverans på båda och tog ut ATF på jobbet. Filamenten och tillbehören kom men ingen printer. Den skulle levererats mellan 10-16 och ca kl 18 fick jag sms om att den var försenad och får boka ny leverans……

Jaja, tråkigt men fick åtminstone snickrat ihop en ny bänk där den ska få bo tillsammans med A1an när den kommer!
Fortsätter att printa AMS risern så länge…

Trist men tycker ofta det är så att det delas upp i flera leveranser.

Även en jäkla tur att nya skrivaren blir så dyr som det sägs, annars hade jag fått ta sms-lån :smiley: jag är sjukt sugen på en med två skrivarhuvud men vet inte om det egentligen gör livet så mycket smidigare egentligen